PERHATIAN!
jom ramai-ramai LIKE page Espiranza D'hearty :)
Espiranza D'hearty: Petua kecantikan dari NENEK .. Espiranza D'hearty: Petua kecantikan dari NENEK ..

03 August 2012

Petua kecantikan dari NENEK ..

::assalamualaikum::
Bukan untuk perempuan je , Lelaki pun boleh :)

1.KECANTIKAN MATA

-Gunakan eyeliner yang berjenama ‘Ghaddul Basor’ (menundukkan pandangan dari melihat perkara yang di haramkan oleh Allah). Ghaddul Basor akan menyebabkan mata terhindar dari sinaran UV api neraka :)

2.KECANTIKAN BIBIR

-Gunakan lipstick yang berjenama ‘Jujur’ . Jujur akan membuatkan bibir kita mengucapkan ucapan yang benar dan manis. Insya'Allah , disukai ramai orang :)


3.KECANTIKAN PIPI
-Gunakan blusher yang berjenama ‘Malu’ . malu sangat susah di dapati di pasaran. Jadi , untuk mendapatkannya , kita perlu banyak-banyak berdoa kepada Allah supaya di berikan akhlak yang baik :)


4.KECANTIKAN KEDUA BELAH TANGAN
-Gunakan losyen yang berjenama ‘Tawaduk’. Tawaduk akan menjadikan tangan-tangan kita jauh daripada melakukan maksiat yang di larang oleh Allah :)


5.KECANTIKAN WAJAH
-Gunakan bedak yang berjenama ‘Wuduk’. Wuduk boleh menjadikan wajah bersinar dan bercahaya bak bulan di malam hari. Yang penting , bersinar seperti orang beriman :)

6.KECANTIKAN RAMBUT.

-Gunakan shampoo yang berjenama ‘Hijab’. Hijab akan menghalang rambut kita dari panahan mata manusia yang berhati buruk dan menjadikan rambut semakin lembut dan bersinar , khas untuk tatapan orang tersayang . Selain itu , boleh juga gunakan sabun jenama ‘istighfar’ bagi menghilangkan daki-daki dan dosa-dosa yang telah dilakukan ! :)


selamat mencuba kawan2..!!


Sumber daripada :  nasiha sakina Majalah UOK ? Bil.1 : Majalah Komik Dakwah 


Kalau Anda Suka Like laa :)

0 budak comel :