PERHATIAN!
jom ramai-ramai LIKE page Espiranza D'hearty :)
Espiranza D'hearty: December 2011 Espiranza D'hearty: December 2011

19 December 2011

broga hill.

haa,,mst korg dah tgok pic ktorg kat i-city tu an...ala,,xsbrpa lak ea...yg blum meh2 jenguk... i-city.. sperti yg sy janji kan..sy nak ltak waktu ktorg naik Broga Hill lak k...hehe..

keadaan broga yg msih gelap..
muka org tgh mnunggu,,huhu
ny laa muka org yg smp lmbat...
muka k'penatan...lalala..
muka lega,,dah smp..huu
m'hilangkan k'penatan..
dengan angin yg kuat..uuuww.
muka bangun pagi tanpa make up..haha
merenung masa depan kot..huu.
chak..hehe




DP fb sy,,huhu
hmm,,ny jela kot pic yg dpt sy ltak kali ny...pape pon sronok sgt...wlpon kne bgon awl pg an...huhu

Kalau Anda Suka Like laa :)

pic ( shah alam,, i - city)

haa,,entry ny saya hanya letak pic je..sbb nye aritu sy dah cite r bersuka ria..agpon mls nak tlis pape laa...hehe..

beriadah di taman tasik..

dihadapan wetwold


sepupu saya. hidayah azhar

spupu sy gak,,. syafiqah azhar

di i-city
kakak sy.. mas azwin
hanya kami.

spupu n kakak
anak buah sy,, siti nazirah


haa,,ny lak sy. mas izzati
hmm,,sbnr nye de byk ag pic aw..tp tkot laa korg bosan..jd ny jela kot sy ltak...tp jgn lpe tgu yer,,t sy nak letak pic kat broga hill lak.. tap xbyk laa...sory erk,,xsbrp lak...

Kalau Anda Suka Like laa :)

16 December 2011

kawan,, sahabat & teman..

entry ini wat sbb aku rindu sme kwn2 sy,, terutama E.S.P.I.R.A.N.Z.A.. an entry ny gak atas request kwn aku kat fb tok tlis psl kte2... tp srius xtaw nak tlis pe syg ku fatin nursyahira.. sbb kte pon dah lme sgt xjmp an..dan jujur nye ak xtaw nak citer psl kte sume mcm mne...jd nye ak jd nye aku just t'pkir post ayat2 yg m'gmbat an persahabatan kte sume...haa,, lgu blog ny pon tuju kat korg aw...hehe..



Rasulullah saw pernah berpesan: “Agama seseorang itu terletak di atas agama atau jalan yang dipilih oleh rakannya”. Oleh itu kita hendaklah berhati-hati dalam memilih siapa yang harus dijadikan sahabat.



Hayatilah nasihat Imam Shafie ini dan jadilah ia sebagai panduan dalam
kehidupan seharian..

PERSAHABATAN tulen memang sukar dicari. Hanya mereka yang benar-benar
bersahabat dengan hati tulus dan ikhlas dapat mencari erti persahabatan
tulen.


Dalam hal ini, Iman Syafie ada memberikan nasihat dalam soal
persahabatan.

Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwa ragaku, seakan-akan aku
mencintai sanak saudaraku.

Sahabat yang baik adalah yang sering sejalan denganku dan yang menjaga
nama baikku ketika aku hidup atau selepas aku mati.

Aku selalu berharap mendapatkan sahabat sejati yang tidak luntur baik
dalam keadaan suka atau duka. Jika itu aku dapatkan, aku berjanji akan
selalu setia padanya.

Kuhulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan kerana aku akan
berasa senang. 
Semakin ramai aku peroleh sahabat, aku semakin percaya 
diri.

Mencari sahabat pada waktu susah.
Belum pernah kutemukan di dunia ini seorang sahabat yang setia dalam
duka. 
Pada hal hidupku sentiasa berputar-putar antara suka dan duka. 
Jika suka melanda, aku sering bertanya: 
“Siapakah yang sudi menjadi 
sahabatku?” 
 Pada waktu aku senang, sudah biasa ramai yang akan iri hati,
namun bila giliran aku susah mereka pun bertepuk tangan.

Pasang surut persahabatan.
Aku dapat bergaul secara bebas dengan orang lain ketika nasibku sedang
baik.


Namun, ketika musibah menimpaku, 
kudapatkan mereka tidak ubahnya roda
zaman yang tidak mahu bersahabat dengan keadaan.

Jika aku menjauhkan diri daripada mereka, 
mereka mencemuh dan jika aku
sakit, tidak seorang pun yang menjengukku.

Jika hidupku berlumur kebahagiaan, banyak orang iri hati, jika hidupku
berselimut derita mereka bersorak sorai.

Mengasingkan diri lebih baik daripada bergaul dengan orang jahat.
Apabila tidak ke temu sahabat yang takwa, lebih baik aku hidup
menyendiri daripada aku harus bergaul dengan orang jahat.

Sukarnya mencari sahabat sejati.


Sepanjang usiaku yang semakin tua, 
belum pernah aku temukan di dunia ini
sahabat yang sejati.

Kutinggalkan orang bodoh kerana banyak kejelekannya dan kujanji orang
mulia kerana kebaikannya sedikit.

Sahabat sejati pada waktu susah.
Kawan yang tidak dapat dimanfaatkan ketika susah lebih mendekati musuh
daripada sebagai kawan.

Tidak ada yang abadi dan tidak ada kawan yang sejati kecuali yang
menolong ketika susah.

Sepanjang hidup aku berjuang bersungguh-sungguh mencari sahabat sejati
hingga pencarianku melenakanku. 


Menghormati orang lain.
Barang siapa menghormati orang lain, tentulah dia akan dihormati. 
Begitu 
juga barang siapa menghina orang lain, tentulah dia akan dihinakan.

Barang siapa berbuat baik kepada orang lain, baginya satu pahala. Begitu
juga barang siapa berbuat jahat kepada orang lain, baginya seksa yang
dahsyat.


Menghadapi musuh.
Ketika aku menjadi pemaaf dan tidak mempunyai rasa dengki, hatiku lega,
jiwaku bebas daripada bara permusuhan.

Ketika musuhku berada di hadapanku, aku sentiasa menghormatinya.
Semua itu kulakukan agar aku dapat menjaga diriku daripada kejahatan.
Aku nampakkan keramahan, kesopanan dan rasa persahabatanku kepada orang
yang kubenci, seperti aku nampakkan hal itu kepada orang yang kucintai.


Tipu daya manusia.
Mudah-mudahan anjing itu dapat bersahabat denganku kerana bagiku dunia
ini sudah hampa daripada manusia.

Sehina-hinanya anjing, ia masih dapat menunjukkan jalan untuk tuannya
yang tersesat, tidak seperti manusia jahat yang selamanya tidak akan

memberi petunjuk.

Selamatkanlah dirimu, jaga lidahmu baik-baik, tentu kamu akan bahagia
walaupun kamu terpaksa hidup sendiri.

Tempat menggantungkan harapan.
Apabila engkau menginginkan kemuliaan orang yang mulia, maka dekatilah
orang yang sedang membangun rumah untuk Allah.

Hanya orang yang berjiwa mulia yang dapat menjaga nama baik dirinya dan
selalu menghormati tamunya, baik ketika hidup mahu pun setelah mati.


Menjaga nama baik.
Jika seseorang tidak dapat menjaga nama baiknya kecuali dalam keadaan
terpaksa, maka tinggalkanlah dia dan jangan bersikap belas kasihan
kepadanya.

Banyak orang lain yang dapat menjadi penggantinya. 
Berpisah dengannya 
bererti istirahat.

Dalam hati masih ada kesabaran buat kekasih, meskipun memerlukan daya
usaha yang keras.



Sesungguhnya jika Allah berkehendak kebaikan terhadap hambaNya maka
dijadikan dosa2 terbayang di ruang mata..


1) kawan tu bkn mcm main FUTSAL.Mula-mula kejar.. dah dapat sepak...
2) kawan tu bkn mcm main SKATE.Mula-mula gosok..lepas tu pijak....
3) kawan tu bkn mcm main RAGBI. Mula-mula tangkap.. dah dapat tendang.
4) kawan tu bknnya mcm PAMPERS... dah pakai, buang..
5) kawan tu bknnya mcm BARANG KEMAS. Waktu baru beli pakai. Dah sengkek gadai.
6) kawan tu bkn mcm PELANGI. Hari cerah takde..hujan gerimis baru muncul..
7) kawan tu bkn mcm KERETA. Rosak skit,jual.. ambik kereta baru..
8) kawan tu bkn mcm CHIPSMORE.. kejap ade kejap takde..
9) kawan tu bkn mcm BANK. Bila dah takde duit,pegi kat sana ambik.
10) lagi.....kawan tu mcm ape ye ??? ? Haa..kawan tu mcm AWAK LA. .


bila saya hantar msg, awak akan baca msg saya dgn teliti sampai habis....dan tersenyum2...
Walau ape pun tanggapan org tentang kawan.. Bagi saya, kawan tu penting.
Seorang kawan takkan biarkan kawan dia menangis, sedih, berduka dan sebagainya..
Kawan yg sejati adalah seorang kawan yang dapat diajak duduk dan berbincang tentang pelbagai perkara.
 Seorang sahabat sejati juga, sanggup bersusah payah, menjaga keaiban kita dan juga sudi menegur kelemahan  serta kesalahan kita . Itu semua adalah kerana kesetiaannya, kebaikkannya dan kejujurannya terhadap kita..




.
Kalau Anda Suka Like laa :)

arini...!

haa,,arini sy nak citer laa pe yg sy wat laa...huhu,,bkn pe..tp an nak gtaw laa yg sy..dah jelaskan byaran,,yuran pengajian & koperasi dkat BIMB..uhh,,sgt laa lega aw..sbb xyah pning2 last mnit nak wat keje..mcm slalu an..hehe...ngaku pon an...xkisa laa..yg psti xpning2 dah.. yuran smuanya RM 338 tu..

pastu pe ag ak wat ea??hmm.. ak g wat kad pengenalan baru.. sbb nye yg lme sgt2 laa bruk aw... mke comot dak darjah 6... skrg dah 20 thn...haha...ingat comel laa tu.. lmbt an sy tkar... so ari isnin t dah bole amik.. tp xtaw laa cmne nth rpe nye t... nth2 ag comot x...ooohh,,jgn laa.. dah,,xnak pning2 pkir rpe kat i/c tu...huhu 

pas asar td,,saya g mlawat kbur ayah,,,yg dah lme xjenguk...hmmm..ptot nye pg2 ag ktorg g..tp arini an ari Jumaat agk klam kabut.. jadinya pas asar laa ktorg g... mmg agk lme laa xdtg ke sana.. ag2 nak msuk stdy blik nya an,,ag laa nth ble r saya nak g... trus rse rindu dkat arwah ayah m'buak2... sgt2 rindu..isk3.. xmau sedih2... org dah xde,,kne doa an yg t'baik tok arwah...moge roh ayah aman di sana..


Kalau Anda Suka Like laa :)

7 hari mencintaiku...

ha,,agk2 entry ny psl pe yer..??
oke laa,, kali ny sy nak cite psl novel yg baru saya abis bace..
iaitu 7 hari mencintaiku,,
hasil tangan Siti Rosmizah..
uhh,,agk lme laa sy bce novel ny aw..
slalu nye dlm 2 hari dah abis dah bc novel..
tp novel ny pon tebal,,smp 1049 muka srat.. tebal an..
kat bwh ny laa rpe novel nye.


Sinopsis novel 7 Hari Mencintaiku
"Kau ni memang dasar jantan tak sedar diri tau. Kau memang saja nak cari pasal dengan aku kan ? Hei Khuzairi kau dengar sini. Kau tu budak kampung yang tak sedar diri ! Tapi ada hati nak kahwin dengan anak orang kaya ! Sedar-sedarkanlah diri kau tu. Kau tak layak langsung nak berdamping dengan akulah. Kau nak aku bawa cermin ke suluh muka kau. Buat tak reti bahasalah pulak. Aku harap lepas ni kau akan ingat kata-kata aku ni sampai mati ! So ... apa kata kau berambus sekarang ! Kau pergi balik jaga kambing-kambing kau sebab kat situ baru betul tempat kau ! "

Khuzairi, dalam diam mencintai gadis bernama Mia Adriana. Cinta pandang pertama menjadikan dia seorang perindu yang setia. Namun sifat angkuh dan sombong gadis ini menyebabkan Khuzairi tidak pernah walau sebesar hama jua menyimpan impian untuk memilikinya.

Berbagai kata nista dan makian yang di lemparkan pada lelaki ini. Bungkam Khuzairi mendengarnya, namun demi satu amanah Khuzairi terpaksa menelannya, demi satu amanah Khuzairi hanya mampu bersabar.

Amanah? Amanah siapa yang di genggam oleh Khuzairi itu, sehingga dia sanggup mengheret dirinya ke kancah derita?

Mia Adriana bagaikan lupa, hidup ini ibarat putaran roda, satu waktu keangkuhan dan kesombongan itu akan memamah dirinya sendiri. Berdoalah, di kala keinsafan menjelma
nanti, cinta lelaki bernama Khuzairi ini belum terpadam lagi buat dirinya.

Khuzairi, dalam diam mencintai gadis bernama Mia Adriana. Cinta pandang pertama menjadikan dia seorang perindu yang setia. Namun sifat angkuh dan sombong gadis ini menyebabkan Khuzairi tidak pernah walau sebesar hama jua menyimpan impian untuk memilikinya.
Berbagai kata nista dan makian yang di lemparkan pada lelaki ini. Bungkam Khuzairi mendengarnya, namun demi satu amanah Khuzairi terpaksa menelannya, demi satu amanah Khuzairi hanya mampu bersabar.
Amanah? Amanah siapa yang di genggam oleh Khuzairi itu, sehingga dia sanggup mengheret dirinya ke kancah derita?
Mia Adriana bagaikan lupa, hidup ini ibarat putaran roda, satu waktu keangkuhan dan kesombongan itu akan memamah dirinya sendiri. Berdoalah, di kala keinsafan menjelmananti, cinta lelaki bernama Khuzairi ini belum terpadam lagi buat dirinya.

tgok2 tebalkan..



hehe,,alang2 dah cite ny xslah rse nye sya cite gak psl novel Siti Rosmizah yg lain,,. sblum ny saya dah baca novel andai itu takdirnya & kisah kau dan ak.. mmg mnarik aw... mmg xhenti2 mngis laa.. ag2 klau bce sorg dlm bilik..huhu..kantoi dah.. bahkan bkn skali lak tu bce...lbih dr 3x..huu..







Kalau Anda Suka Like laa :)

14 December 2011

ombak rindu..


aish,,bce sume post kwn2 psl OMBAK RINDU an...
xkire laa kat fb ke blog k,,.
sy pon nak gak cite,,,lalala..
almklum laa dah tgok an...
wlaupon lmbat skit....huu
tp asal nye xnak tgok pon cite tu aw,,
tp ble cik abg syg kte dah ajk jom jela...
hehe,,gdik je an...
bia laa,, lme xkuar ngn dy aw...
so dy tye nak g Times Square or Pavilion..
xtaw laa,,last2 plih TS jela..
mmg sblom ny dy call tye nak tgok x cite 0MBAK RINDU.
xkisa laa,,agpon xtaw pe cite best skrg..tu jelaa..
so layan.......
bkn pe xnak tgok,,sy ny mmg lyn novel..
jd nye,,mmg novel tu femes laa an..
so dah t'byg laa mst xse'best novel laa...
tp xpe,,nak taw gak mcm mne cite tu...
tp mmg best laaa,,xtipu..
wlpon xsme ngn novel..nme pon novel mst la pnjang..
mmg pujian ptot d'beri laa kat
Aaron Aziz & Maya Karin...huuuuuuuu
menjadi laa,,terbaik..
tp nye mmg sy pminat Aaron Aziz pon..hehe.
smp tgok mke pkwe sndri pon dah mcm Aaron Aziz...
hehehe,,,prasan jela..
tp pape pon,,
dpt tgok Aaron aziz n pkwe sndri..
tu a sronok an..lpas r rindu kat dy...
hehe...


Kalau Anda Suka Like laa :)

11 December 2011

bersuka ria.!


salam,,hye.... trase lme nye sy xcoret pape kat blog ny...almklum laa,,bbpe ari ny bz ckit duk wat report slpas dah abis praktikal..... skrg dah free...jd nye mmg xsaba nak tlis pape kat cni...hehe.. ngh cti ny,, nak taw x pe keje sy,,, asyik jln2 je wif akk n spupu.... sume nye gurl only k... ditmbah lak dgn cti skolah an... alang2 kami pon b'cti sme la...mmg best dpt jln2 dgn sdare mara an...hmmm.

nak taw x,,pe jer ktorg wat n ktorg g...
Shah Alam,, i-city _
haa,,tjuan asal ktorg mmg nak g i-city aw,,, tp siang tu ktorg konon nye nak g taman botani shah alam...nak msok tmpt yg de 4 msim tu,skrg ngh msim salji lak...tp an,, ktorg smp lmbt lak... dlm kul 4 ptg r.. pastu nye,, dy nak ttop dah n tket dah abis pon...so ktorg pon just jln2 naik kete api skitar taman botani tu (bkit cerakah)..uhh,,

agk kurg mnarik ak lak...sbb tjuan asal nak g  4 msim an...
slps tu,,ktorg trus grak g sek 7,shah alam... singgah g Jakel jap,,tgh sale an..hehe...tp sy xbli pape pon..just tgok2 je... akk n spupu je bli kain... dah abis psing2 kat dlm Jakel tu,,prot mmg lapar laa an.... ktorg psing ag,, nk cr kdai mkn lak... xtaw nak mkn mne,,xbase an,, ag riso an harga mhal kat shah alam tu.. tp sbb sek 7 tu an kaw student jd nye xde laa mhal sgt..dah abis psing 2 3 kli,,last2 kami g mkn kat Bara... bole than laa kat citu,, rase n harga dy an... ble dah knyang,,, pe ag,, ktorg xsaba nak g k tmpt yg nak kami tuju,,,hehe.. i-city,, ny 1st time aw smp...nak tgok r pe yg mnarik nye an kat citu.... tp not bad laa.. ag2 tok b'gmba an...huhu.. tp nye,,ktorg pon just jln2 je pon xde nak main2 pape game...

Broga Hill,, semenyih_ 
tok naik bkit broga ny sbnar nye dah lme aw plan,,ngn akk n spupu gak... tp nye ble pkir nak bgun pg an..uhh xjd2 laa an nak g sne... tp akhir nye,, slamat gak ktorg smp sne... kul 5 pg ktorg bgun... pnye laa kne perli ngn mak n mkcik an,,yelaa dah byk kli ckp nak g tp bgun pon ssah... tp sbb dah smgat sgt kot,, msing2 bgun gak la...huhu... ny pon 1st time gak sy smp ny... agk mnyeronok an gak lak.. sblum ny de gak naik2 bkit,, tp dah lme lak xnaik an..mmg pnat r,, tp sbb nak smp gak smp atas... trus an laa... ble dah smp kat atas tu,, mmg lawa laa pmandangan kat sne... dgn angin yg kuat nye an,,uhh mmg mnarik.. dah smp atas tu,,ape ag...... mmg lme laa ktorg nak duk kat ats tu... sbb lme an nak smp ats tu..hahaha... dah dkat sejam laa duk ats tu smbil b'gmbar.. haa,,, ble nak trun tu agk  seram gak laa dgn jln2 yg mncerun tu an...uhh,, tp yg psti nye ktorg smp dgn slamat kat bwh tu...hee..alhamdullilah..



p/s: gambar2 sume kat next entry sy msuk an yer...hehe

Kalau Anda Suka Like laa :)

04 December 2011

rahsia pilihan ~ BUAH KEGEMARAN


Dalam satu kajian yg telah dilakukan oleh Dr.Barnett,beliau mendapati wujudnya satu hubungan unik antara manusia dan alam semulajadi.Menurutnya lagi,kita mampu menilai personaliti seseorang menerusi buah kegemaran masing2.Kaedah ini juga dikenali sebagai “Science of Fructology”.. Terdapat 7 kategori buah2an yang mempengaruhi kehidupan manusia.. 




1-JENIS LIMAU… Contohnya seperti oren,lemon,limau nipis dan limau bali. Kamu cenderung kpd warna2 cerah dan gemarkan sesuatu yg mencabar.Rakan2 kamu pula gemar merujuk sesuatu perkara mahupun masalah kpd kamu.Ini krn kamu sendiri mempunyai kemampuan dan kebolehan yg unik sehingga rakan2 kamu yakin dgn nasihat dan pandangan kamu itu. Orang luar sukar utk menilai dan mengenal diri kamu yg sebenarnya.Mungkin mereka boleh mengenali kamu dgn lebih rapat,namun ianya memakan masa yg agak lama.Kadangkala kamu hanya memperuntukan masa yg singkat utk bersendiri.Kamu gemar berehat dan bersendiri hanya utk tempoh seketika.Rakan kamu akan berasa senang dan tenang bila meluangkan masa dgn kamu.Kamu tergolong antara individu yg gemar bergembira dan menggunakan waktu yg terluang itu dgn sebaik mungkin melakukan perkara2 yg menyeronokkan kamu…



2-BUAH-BUAHAN TROPIKA… Contohnya seperti pisang,betik,jambu,kiwi,durian dan nenas. Kamu sukakan pengalaman2 yg baru.Kamu gemar mencuba pelbagai jenis buah2an dengan pelbagai perisa sebanyak dan sekerap yg boleh.Orang di sekeliling kamu selalu menghadapi masalah dengan kamu krn cara hidup kamu yg terlalu aktif.Kamu tidak sukakan sesuatu yg melibatkan kesakitan pada emosi kamu.Kebiasaannya pasangan kamu terdiri dari individu yg tenang berbanding kamu dan semestinya si dia menerima kamu seadanya.Kamu gemar meluangkan masa dengan individu yg sememangnya akrab dengan kamu.Teman2 beranggapan diri kamu seorg yg mudah di dekati dan gemar berseronok. Hakikatnya kamu ada pendirian yg tersendiri.Kamu tidak suka menunjukkan perasaan sedih pada org sekeliling.Simbol kamu itu melambangkan kamu seorg yg suka mengambil berat dan gemar berseronok…



3-JENIS BUAH LADANG… Contohnya seperti epal dan pear. Kata kunci disini ialah kekuatan.Kamu bukan sahaja kuat pada diri sendiri tetapi kamu juga mampu menjadi tunjang kekuatan oleh individu yg berada di sekeliling kamu.Ini kerana kamu bijak membebaskan diri kamu dari tekanan hidup dan kamu sendiri tidak mudah mengalah.Sikap pentingkan diri sendiri tidak terkandung dalam keperibadian diri kamu. Kamu juga lebih cenderung berdiri atas kaki sendiri.Kamu tidak bergantung harapan kpd individu lain utk hidup.Ramai yg beranggapan kamu adalah seorg yg berpengetahuan luas dan itulah hakikatnya.Kamu gemar mencari ilmu dan berusaha melakukan sesuatu yg terbaik dalam kehidupan kamu berdasarkan pengetahuan yg kamu miliki itu.Kejayaan pasti menyebelahi kamu dlm setiap perkara yg kamu lakukan… 



4-JJENIS TEMBIKAI… Contohnya seperti tembikai dan tembikai susu. Seseorg yg murah hati dan gemar menghulurkan bantuan bagi yg memerlukan.Bagi diri kamu,wujudnya kepuasan apabila kamu berjaya membantu org lain. Kamu berhati2 dalam memilih tumbuh2an yg ingin di tanam di sekitar tempat tinggal kamu.Kamu memiliki ramai teman rapat,ini krn kamu memiliki keperibadian yg romantic.Kamu berusaha gigih bagi mengatasi kegagalan dan kekecewaan dlm hidup.Kamu melambangkan diri kamu sebagai individu yg berhati2… 



5-BUAH-BUAHAN JENIS CERI… Contohnya seperti blackberi,blueberi,strawberi,raspberi,cranberi,anggur dan tomato. Kamu gemarkan party dan keseronokkan.Kamu suka menggembirakan org lain.Kamu juga mudah dapat teman baru kerana kamu adalah seorg yg peramah.Kamu akan berusaha melakukan apa sahaja utk menjadikan sesiapa sahaja sbgai teman biarpun dengan cara yg amat pelik.Kamu bercitarasa unik.Hinggakan makanan yg menjadi pilihan kamu juga adalah terdiri daripada makanan2 yg berperasa lain dari yg lain. Personaliti kamu sukar dinilai kerana wujudnya kepelbagaian personaliti dalam diri kamu sendiri.Walau bagaimanapun ,keseluruhan personality kamu itu saling berkait rapat dan sekali gus menonjolkan diri kamu yg unik dan memiliki keistimewaan yg tersendiri.Simbol kamu melambangkan kamu seorg yg berpersonaliti… 



6-JENIS KEKACANG… Contohnya seperti walnut,hazel,gajus dan lain-lain. Kamu ini “moody” lah!!Kadangkala mood kamu berubah2 tanpa sebarang sebab.Ketegasan adalah lambang keperibadian diri kamu.Sekiranya kamu yakin kamu berpihak di pihak yg benar,kamu pasti berdegil dengan pendirian kamu itu.Orang yg berada di sekeliling kamu juga akan sentiasa bersikap lebih berhati2 kerana kedegilan kamu itu.Dalam percintaan kamu adalah individu yg setia.Kamu sanggup mengenepikan teman2 kamu hanya kerana ingin meluangkan masa bersama kekasih hati kamu. Untuk mengenali kamu,individu itu perlu memperuntukkan waktu yg agak lama bagi memahami dan mengenali kamu dgn lebih dekat.W/bagaimanapun kesabaran dan kesungguhan individu itu pasti akan berhasil juga akhirnya.Simbol kamu ini membuktikan kamu adalah seorg yg berpendirian...



7-BUAH-BUAHAN JENIS LABU… Contohnya kundur. Kamu berpandangan jauh.Bagi diri kamu,wujudnya pelbagai perkara yg berlaku di dunia ini dan segala2nya melebihi dari apa yg mampu manusia lihat.Kamu adalah individu yg sering berperasaan curiga.Individu di sekeliling kamu seakan terkejut dengan pengetahuan yg kamu miliki.Boleh dikatakan setiap persoalan yg kamu mampu huraikan akan menjadi satu kejutan terhadap teman2 sekeliling kamu.Teman2 kamu akan bergantung pada kamu dan sikap ambil berat kamu itu pasti di hargai.Tekanan kerja yg kamu alami akan mendukacitakan kamu,tetapi lama kelamaan semangat kamu akan kembali pulih malah kamu lebih bersedia dlm menangani cabaran2 mendatang.Kamu cenderung pada warna2 yg pelbagai.Kamu melambangkan diri kamu seorg yg bersopan santun dan memiliki hati yg lembut…



haa,,pe kata kte tgok buah2 kegmaran kita ny...sama tak agak2 nye dgn kte...hehe..tp pon just sbgai suka2 jer aw...



Kalau Anda Suka Like laa :)

rahsia kelahiran - JULAI


  • Sangat seronok didamping, 
  • Banyak berahsia dan sukar dimengerti terutamanya lelaki, 
  • Agak pendiam kecuali diransang, Ada harga dan maruah diri, 
  • Tak suka menyusahkan orang lain tapi tidak marah apabila disusahkan
  • Mudah dipujuk dan bercakap lurus
  • Sangat menjaga hati orang lain
  • Sangat peramah
  • Emosi sangat mendalam tapi mudah terluka hatinya
  • Berjiwa sentimental
  • jarang berdendam
  • mudah memaafkan tapi sukar melupakan
  • tidak suka benda remeh-temeh
  • membimbing cara fizikal dan mental sgt peka, 
  • caring dan mengasihi serta penyayang 
  • layanan yg serupa dgn semua orang 
  • tinggi daya simpati 
  • pemerhatian yg tajam
  • suka menilai org lain dgn pemerhatian 
  • mudah dan rajin belajar 
  • suka muhasabah diri 
  • suka megenangkan peristiwa atau kawan lama
  • suka mendiamkan diri
  • suka duduk dirumah
  • suka tunggu kawan tapi tak cari kawan
  • tak agresif kecuali terpaksa
  • lemah dari segi kesihatan perut
  • mudah gemuk jika tak kawal diet
  • minta disayangi 
  • mudah terluka hati tapi lambat pulih
  • terlalu mengambil berat
  • rajin dalam membuat kerja 

hehe,,ny lak blan kelahiran sy...sje je share2...nth laa an...


Kalau Anda Suka Like laa :)

AMALAN YANG BERMANFAAT


Panduan ini dikirim oleh rakan-rakan dan saya sekadar ingin berkongsi dengan teman-teman sekelian. Sem0ga ianya memberi kemanfaatan pada kita semua……amiiin
Dikatakan :-

۞ Surah Al-Fatihah dapat memadam kemurkaan Allah SWT.

۞ Surah Yasin dapat menghi lan gkan rasa dahaga atau kehausan pada hari Kiamat
.
۞ Surah Dukhan dapat membantu kita ketika menghadapi ujian Allah SWT pada hari kiamat
.
۞ Surah Al-Waqi’ah dapat melindungi kita daripada ditimpa kesusahan atau fakir
.
۞ Surah Al-Mulk dapat meringankan azab di dalam kubur
.
۞ Surah Al-Kauthar dapat meleraikan segala perbalahan
.
۞ Surah Al-Kafirun dapat menghalang kita daripada menjadi kafir ketika menghadapi kematian
.
۞ Surah Al-Ikhlas dapat melindungi kita daripada menjadi golongan munafiq
.
۞ Surah Al-Falq dapat menghapuskan perasaan hasad dengki
.
۞ Surah An-Nas dapat melindungi kita daripada ditimpa penyakit was-was.

Seterusnya, bagi menangani Syaitan Durjana, dikatakan juga:
۞ Ketika anda membawa AL-QURAN, respon syaitan ialah biasa saja, tengok je..
.
۞ Ketika anda membukanya, syaitan mula curiga
.
۞ Ketika anda membacanya, syaitan mula gelisah
.
۞ Ketika anda memahaminya, dia mula kejang
.
۞ Ketika anda mengamalkan AL-QURAN, dalam kehidupan setiap hari, dia stroke....
Teruskan membaca AL-QURAN dan mengamalkannya agar syaitan terus stroke
.
۞ Ketika anda ingin menyebarkan pesanan ini, syaitan pun mencegahnya
.
۞ Syaitan kata, 'JANGAN SEBARKANNYA, KERANA IA TIDAK PENTING LANGSUNG!



Sebar-sebarkan info ini Wahai SaudaraKu~Jangan kita malas dan mengalah….ini mungkin menjadi setitik amal jariah yang bakal terhimpun menjadi telaga di akhirat nanti…




Kalau Anda Suka Like laa :)